ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_link קבוצת טכנאי לינוקס

מעבר לעמוד 1, 2  הבא
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
OriIdanלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 05/02/2007 · הודעות: 597 ·
 

הודעה פורסם: 08/02/2007 - 16:18
נושא ההודעה: קבוצת טכנאי לינוקס

אחת הבעיות שמונעות חדירה של לינוקס לשולחן העבודה הביתי היא שאנשים רבים אינם יודעים או רוצים להתעסק עם המחשב שלהם.
דווקא לאנשים כאלו לינוקס יכולה להתאים שהרי לינוקס דורשת מעט מאד תחזוקה ואין בה וירוסים ואין בה תוכניות ריגול וכד'.

הרעיון שלי הוא להקים צוות של "טכנאים" שיודעים להתקין ולתמוך בלינוקס על כל הבטי שולחן העבודה שלו.
אותם "טכנאים" ילכו לבית הלקוח, יתקינו לו לינוקס ויתנו הדרכה כיצד להשתמש במערכת.
העבודה כמובן בתשלום.

אני מוכן לארגן את הרשימה של הטכנאים ולפרסם אותה באינטרנט בכל מני אתרים.

אז כל מי שמעוניין ויכול לעשות את זה, שישלח לי מייל עם הפרטים שלו (כולל אזור בארץ), המחיר שהוא היה רוצה להתקנה בסיסית והמחיר לשעת תמיכה\הדרכה בטלפון או בבית הלקוח.

לי יש כבר מספר אנשים באזור המרכז שהיו שמחים לשלם עבור שירותים כאלו. לי פשוט אין את הזמן לתת שירותים כאלו. גם כך אני עמוס מעל ומעבר בעבודה עם לינוקס.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
SilverStrikeלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 18/10/2004 · הודעות: 86 · מיקום: חיפה, ישראל
 

הודעה פורסם: 08/02/2007 - 21:36
נושא ההודעה:

ראשית, אני רואה את הרעיון כיוזמה ברוכה Smile ונראה שזה אכן צעד בכיוון הנכון.
שנית, אני אישית כבר לא עוסק בתחום אך אני נפגש לא מעט עם טכנאי מחשבים - אם יהיה לי איש קשר להפנות אותם אליו - אשמח לעשות כך.

בנוסף, אולי ניתן להקים קורס עבור טכנאי מחשבים. להכשיר אותם לעבוד עם מערכת לינוקס.

---

להערכתי יש מקום גם לאתר תמיכה עבור מחשבים - לא רק עבור לינוקס או חלונות.
אתר שעובד בתצורת faq כאשר כל משתמש במע' יכול להוסיף ו/או לערוך ערכים באתר.
כאשר יש הקשר בין המערכות שונות, לדוגמא: ערך בנושא spyware יכיל תשובה עבור מע' חלונות אבל תחת הקטגוריה של לינוקס התשובה תהיה not applicable.

הרעיון הכללי הוא שאתה מושך יותר דבורים עם דבש מאשר עם חומץ (אני מקווה שלא הרסתי לחלוטין את המשפט). אנשים יכולים להמשך לאתר דווקא בגלל שהוא מכיל עזרה עבור חלונות - משהו שהם נתקלו בו שוב ושוב והם רואים שוב ושוב שהפתרון תחת לינוקס הוא קל יותר, פשוט יותר ונגיש יותר - זה יגרום להם להעריך מחדש את לינוקס (רוב האנשים שדיברתי איתם על לינוקס, האמינו שעובדים איתו ברמת console בלבד ואין לו כלל מנשק גרפי - שגם כאן אפשר לנצל את האתר כאלבום תמונות של שולחנות עבודה).

אם למישהו (או לקבוצת אנשים) הרעיון הזה יראה טוב, אני אשמח לתרום מהידע שלי להקמת מערכת כזו.

---
עריכה:
- מתוך קריאה חוזרת של ההודעה שלי, יתכן והיא לא במקום ומאפילה על ההודעה המקורית. אם לאחד מהמנהלים נראה שזה המצב, לא אתנגד למחיקת התוספת (ואני כבר אפתח שירשור נפרד).
- אני אישית חושב ששני הנושאים האלו תומכים האחד בשני - אבל ייתכן וזו הטעות שלי...
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ ביקור באתר המפרסם כתובת AIM Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
whoisaאורח · ·
 

הודעה פורסם: 08/02/2007 - 23:59
נושא ההודעה:

ומה אם אותם אנשים ירצו להיכנס לאתר בנק שלהם ולא יוכלו? או שהשידרוג ידפוק להם את המערכת? ומה אם הם רוצים להריץ תוכנה אחרת שעובדת רק בחלונות?
לצערי לא נראה לי שזה יעבוד. אלא אם כן אתה תידרוש תשלום עבור כל שעת תמיכה/עזרה ואז זה יהיה מאוד יקר.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
משתמשאורח · ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 00:18
נושא ההודעה: אני בפנים

עד כה התקנתי לינוקס למספר אנשים. רובם מאוד מרוצים.
אני חושב שאם מסבירים מראש לאנשים את הבעיתיות, אך גם את היתרונות, הם ישמחו. אני מסכים עם אורי שזו יוזמה ברוכה ובמקום.

ברגע שיהיו מספר אנשיים אכתוב גם סקריפט קטון המתאים את המערכת לשוק הישראלי.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
Xcuteלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 04/05/2003 · הודעות: 69 ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 10:25
נושא ההודעה:

נשמע נחמד מאוד...
הייתי שמח להיות חלק מזה אבל עד ספטמבר לא נראה לי שאני אוכל למצוא זמן לזה...
חוץ מזה...
האם לקחתם בחשבון את כל ההשלכות הכלכליות והמשפטיות של עסק כזה? מס הכנסה וכו'?
זה עלול להיות עסק לא פשוט...
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ ביקור באתר המפרסם MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
זוז לא מחובראורח · ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 12:43
נושא ההודעה:

נראה לי שיש פוטנציאל לגלישה של הדיון הזה לנושאים שמכוסים בדיונים לוהטים אחרים אז כמה הערות לעשות סדר:

1. לינוקס מתאים לחלק מהאנשים ואורי מדבר על אלה שהוא מתאים להם. זה לא דיון על האם לינוקס הוא טוב או לא, מה הוא יכול לעשות עבור המשתמש הביתי ואיך. יש מספיק דיונים על שאלות כאלו.

2. אם הבנתי את אורי נכון, ההצעה שלו לא מדברת על הקמת חברה עם תלושי משכורת, חשבוניות וכדו' אלא רק על נכונות לרכז מידע על זמינות אנשים שיכולים לבצע עבודות. מעין "דפי זהב" של טכנאי/אנשי לינוקס. לאחר שנוצר הקשר בין הלקוח הפוטנציאלי לבין הטכנאי זה עניין של שניהם לסגור בינהם את סוג ההתקשרות. מי שמתכונן לתת שירותים בתשלום שידאג לעצמו לאפשרות להוציא חשבוניות - זה לא קשור לאורי בכלל.

לי היוזמה נראית נכונה ואף מתבקשת (עד כדי "איך לא חשבו על זה קודם") ולמרות שבגלגול הנוכחי שלי (מבחינת עיסוק) אני לא רואה את עצמי משתתף במסיבה, אם הלו"ז שלי היה נוזלי יותר בהחלט הייתי שמח לאפשרות.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
גונןלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 16/01/2007 · הודעות: 285 · מיקום: מרכז
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 14:06
נושא ההודעה:

אני הייתי שמח לקחת חלק בעניין כזה, אבל אני רואה עם זה כמה בעיות:

1) צריך להכיר את כל השגעונות של ספקיות האינטרנט בארץ.
משמע - לבוא מוכן לכל התקנה שלא תהיה... ז"א יש צורך להכין "חבילות" מוכנות עבור התחברות
לספק א' עם מודם א' או ב' או ג' או לספק ב' וכו'
כמובן שתמיד הכי פשוט לשים נתב שיבצע חיוג, אבל מדובר ברכישת מוצר נוסף שמעלה את עלות העסקה.

2) צריך להוסיף "הדרכה מקדימה" אם באיזה אתר online או בע"פ עם הלקוח. מטרת ההדרכה הזו היא תיאום ציפיות והבנת משמעויות של המעבר*.
אם הדרכה כזו היא online - מעולה, אבל פנים-מול-פנים - איך מתמחרים את זה, אם בכלל ?

3) הפצה - האם יש טעם להיות טכנאי של הפצה אחת ? מבחינה מקצועית אני חושב שזה עדיף, אבל מעשית ?

4) תמיכת חומרה - גם במקרה זה צריך לבוא מוכן מאוד, אבל לעומת נושא החיבור לאינטרנט כאן המצב קצת יותר מסובך ותלוי בלקוח ובהבנתו של המחשב לצורך "הכנה מקדימה"

*מעבר - אני מגדיר את העניין כמעבר ולא כהתקנה לשם הכירות\ניסיון. לדעתי אם אין נחישות והחלטה חד משמעית של "אני מתקין ונותן מאמץ מקסימלי להשתמש אך ורק בלינוקס" אין כמעט טעם להתקין אצל רוב האנשים.

לגבי אתר - אני מוכן "לרכז" את העניין על שרת ביתי שלי.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 15:01
נושא ההודעה:

גונן:
בגדול אני מסכים איתך אבל אני חושב שאתה מתייחס לכל העניין כאילו הוא חדש וזה לא נכון. הרבה אנשים כאן בכל מקרה מתקינים לינוקס לקרובים/חברים שלהם ומתמודדים עם כל הבעיות שציינת. כל הרעיון הוא לרכז את הפעילות ההתנדבותית הזו למשהו שבעולם של חלונות עובד יופי כבר המון זמן. הרי כל מי שרוצה חלונות ואין לו מישהו שיתקין לו בהתנדבות על בסיס הכרות מוצא איזה מישהו שיתקין לו באיזה 300 שקל. כנ"ל לגבי תיקונים, ניקויי וירוסים וכדו'. יש איזה 700 מיליארד טכנאי פיסי (חלונות) שעושים מהעניין קצת כסף, אמנם לא בתור משרה מלאה אבל כהשלמה.

1. יש מדריך מקיף מאוד בפינגווין שמכסה (כמעט) הכל.
2. לגבי מידע אונליין - לא חסר (רק תסתכל על הלינקים בראש הדף...). לגבי מחיר של הדרכה פנים מול פנים - אני לא יודע מה נהוג אבל לא בעיה גדולה לברר. כמו שכתבתי למעלה, התחום הרי קיים בחלונות.
3. לדעתי עדיף התמקצעות אבל שכל אחד יעשה מה שבא לו.
4. אתה כבר עושה את זה כשאתה מתקין לעצמך ולחברים שלך. ברור שכשמשלמים לך מצפים ליותר אבל גם בחלונות - כמה פעמים הטכנאי לא מצליח לטפל אצל הלקוח ולוקח את המחשב לטיפול בבית שלו? יש הרבה שמראש לא מנסים לעבוד עם הלקוח מעל הראש שלהם ותמיד לוקחים, מטפלים ומחזירים.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
JuNKiEלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 09/05/2004 · הודעות: 1195 · מיקום: dev/urandom/
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 15:01
נושא ההודעה:

גונן :
אני הייתי שמח לקחת חלק בעניין כזה, אבל אני רואה עם זה כמה בעיות:

1) צריך להכיר את כל השגעונות של ספקיות האינטרנט בארץ.
משמע - לבוא מוכן לכל התקנה שלא תהיה... ז"א יש צורך להכין "חבילות" מוכנות עבור התחברות
לספק א' עם מודם א' או ב' או ג' או לספק ב' וכו'

לא מדוייק.
צריך רק להכיר את מערכת ה-"חייגן" בלינוקס מספיק טוב, וזה הכל, בחיבור לאינטרנט זה באמת לא כזה עניין גדול כמו שעושים מזה לפעמים.

גונן :

2) צריך להוסיף "הדרכה מקדימה" אם באיזה אתר online או בע"פ עם הלקוח. מטרת ההדרכה הזו היא תיאום ציפיות והבנת משמעויות של המעבר*.
אם הדרכה כזו היא online - מעולה, אבל פנים-מול-פנים - איך מתמחרים את זה, אם בכלל ?

מתמחרים לפי שעות, או שקובעים ערך מירבי משוער (הידוע גם ללקוח) - ומתמחרים לפיו, כאשר גלישה מהערך היא בתשלום לפי שעה. (כדי לא "להיתקע" 8 שעות אצל לקוח/ה עם מיליון שאלות - בעוד ההדרכה המקורית נקבעה לפי שיעור של 3 שעות)

גונן :

3) הפצה - האם יש טעם להיות טכנאי של הפצה אחת ? מבחינה מקצועית אני חושב שזה עדיף, אבל מעשית ?

לדעתי עדיף להכיר את כל ההפצות הנפוצות, אך להתמחות ב-3-2 הפצות נבחרות. (למשל Gentoo, Debian ו-Fedora) ס

גונן :

4) תמיכת חומרה - גם במקרה זה צריך לבוא מוכן מאוד, אבל לעומת נושא החיבור לאינטרנט כאן המצב קצת יותר מסובך ותלוי בלקוח ובהבנתו של המחשב לצורך "הכנה מקדימה"

זו אכן הנקודה הבעייתית ביותר בהתקנה חדשה - ודווקא בתחום הציוד ההיקפי : כגון מצלמות-רשת, סורקים, מדפסות, וכיוצ"ב...

ולכן רצוי מאד להשתדל להקדים ולבדוק עם הלקוח אילו מוצרי ציוד-היקפי ברשותו, ולעשות שיעורי-בית לפני שמגיעים אליו.

גונן :

*מעבר - אני מגדיר את העניין כמעבר ולא כהתקנה לשם היכרות\ניסיון. לדעתי אם אין נחישות והחלטה חד משמעית של "אני מתקין ונותן מאמץ מקסימלי להשתמש אך ורק בלינוקס" אין כמעט טעם להתקין אצל רוב האנשים.

מה שנכון נכון, ולכן צריך לברר מהם צרכי הלקוח השוטפים, ולהסביר את היתרונות והחסרונות של השימוש בלינוקס - עם דגש עליהם, לפני שמסכמים כל סיכום בעניין התקנה.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
זוז לא מחובראורח · ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 15:07
נושא ההודעה:

אופס, שתי תגובות למעלה זה אני.
זוז.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
OriIdanלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 05/02/2007 · הודעות: 597 ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 20:11
נושא ההודעה:

תודה לכולם על התגובות.

כמובן שלפני שמתקינים לינוקס למישהו מסבירים לו את כל ההשלכות לגבי התוכנות.
אבל כשעושים את זה חשוב לעשות את זה לא מנקודת מבט של התנצלות. אין לנו מה להתנצל.
צריך לעשות את זה מנקודת מבט עיניינית. זה המצב ואלו הפתרונות למצב.

לגבי אתרי הבנקים לשמחתינו אנו רואים שיותר ויותר בנקים עוברים לעבודה לפי התקן כך שזו לא תיהיה בעיה בקרוב.
לגבי תוכנות, את זה יש לבדוק לפני כן עם הלקוח. אני מודע שזה לא מתאים לכולם.
לא התכוונתי להיות הצופה הטוב שמעביר את הזקנה את הכביש כשהיא צריכה להשאר בצד אחד.
יש מקרים בהם אנשים תלויים בתוכנה זו או אחרת בחלונות שיהיה קשה למצוא לה תחליף. אנשים אלו לצערי נגזר עליהם לסבול עם חלונות בשלב זה.

לגבי הצד העסקי. כל אחד אמור לעשות את הסיכום עם הלקוח.
אם מישהו יצטרך עזרה בעניין הזה אני יכול לעזור. יש לי חברה בע"מ בפיקוח רואה חשבון וגם יש לי לא מעט ידע בעניין (אחרי הכל כתבתי תוכנת הנהלת חשבונות...)

לצערי אף אחד לא פנה אלי עם פרטים. האם זה בגלל שכל אנשי הלינוקס בארץ עסוקים?
ממה שאני רואה לפחות אצלי כמות העבודה בלינוקס עולה ועולה מיום ליום.
אגב אם יש מישהו שהוא מתכנת בלינוקס עם ניסיון שיפנה אלי עם קורות חיים. יש המון המון עבודה.
כשאני מדבר על ניסיון אני מדבר על ניסיון בלינוקס, אני לא צריך מישהו שיודע לינוקס אבל הניסיון שלו הוא בחלונות.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם MSN Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
napoלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 24/11/2006 · הודעות: 133 ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 20:49
נושא ההודעה:

^
אם אתה באמת רציני לך על המגזר העסקי ולא הפרטי.
בישראל לא אוהבים לשלם על תיקון מחשב ותמיכה ומעדיפים את הבן של השכן, לפעמים זה טוב ולפעמים זה לא טוב. תלוי במקרה.
ו linux היא לא מקרה שונה ואני לא רואה איך יהיה לך יותר מכמה עשרות פניות.

אבל אם אתה באמת רציני תנסה לכוון את עצמך לשינוי סביבת עבודה (+תמיכה) של עסקים קטנים עד קטנים-בינונים, לדעתי (האישית) יש פוטנציאל יותר גבוה שם.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 22:54
נושא ההודעה:

OriIdan :
תודה לכולם על התגובות.

כמובן שלפני שמתקינים לינוקס למישהו מסבירים לו את כל ההשלכות לגבי התוכנות.
אבל כשעושים את זה חשוב לעשות את זה לא מנקודת מבט של התנצלות. אין לנו מה להתנצל.
צריך לעשות את זה מנקודת מבט עיניינית. זה המצב ואלו הפתרונות למצב.

לגבי אתרי הבנקים לשמחתינו אנו רואים שיותר ויותר בנקים עוברים לעבודה לפי התקן כך שזו לא תיהיה בעיה בקרוב.
לגבי תוכנות, את זה יש לבדוק לפני כן עם הלקוח. אני מודע שזה לא מתאים לכולם.
לא התכוונתי להיות הצופה הטוב שמעביר את הזקנה את הכביש כשהיא צריכה להשאר בצד אחד.
יש מקרים בהם אנשים תלויים בתוכנה זו או אחרת בחלונות שיהיה קשה למצוא לה תחליף. אנשים אלו לצערי נגזר עליהם לסבול עם חלונות בשלב זה.

לגבי הצד העסקי. כל אחד אמור לעשות את הסיכום עם הלקוח.
אם מישהו יצטרך עזרה בעניין הזה אני יכול לעזור. יש לי חברה בע"מ בפיקוח רואה חשבון וגם יש לי לא מעט ידע בעניין (אחרי הכל כתבתי תוכנת הנהלת חשבונות...)

לצערי אף אחד לא פנה אלי עם פרטים. האם זה בגלל שכל אנשי הלינוקס בארץ עסוקים?
ממה שאני רואה לפחות אצלי כמות העבודה בלינוקס עולה ועולה מיום ליום.
אגב אם יש מישהו שהוא מתכנת בלינוקס עם ניסיון שיפנה אלי עם קורות חיים. יש המון המון עבודה.
כשאני מדבר על ניסיון אני מדבר על ניסיון בלינוקס, אני לא צריך מישהו שיודע לינוקס אבל הניסיון שלו הוא בחלונות.


כשאתה מדבר על ניסיון בלינוקס למה הכוונה? שרתים תחזוקה פיתוח (באיזה סביבה) איזה אפליקציות תיהיה יותר ספציפי בבקשה.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
hary_iלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 26/06/2003 · הודעות: 1035 · מיקום: הרצליה
 

הודעה פורסם: 09/02/2007 - 23:00
נושא ההודעה:

napo :
^
אם אתה באמת רציני לך על המגזר העסקי ולא הפרטי.
בישראל לא אוהבים לשלם על תיקון מחשב ותמיכה ומעדיפים את הבן של השכן, לפעמים זה טוב ולפעמים זה לא טוב. תלוי במקרה.
ו linux היא לא מקרה שונה ואני לא רואה איך יהיה לך יותר מכמה עשרות פניות.

אבל אם אתה באמת רציני תנסה לכוון את עצמך לשינוי סביבת עבודה (+תמיכה) של עסקים קטנים עד קטנים-בינונים, לדעתי (האישית) יש פוטנציאל יותר גבוה שם.


למגזר העסקי יש כבר פתרונות רבים.
יש לא מעט עסקים בערץ שעיסוקם בלתת פתרונות תמיכה ללינוקס למגזר העסקי ועסקים אלו עסוקים עד מעל הראש, מה שמראה שלא רק שיש פוטנציאל אלא שיש גם דרישה.

אני הולך בכוונה למגזר הפרטי. אין בכוונתי להקים עסק לרווח פרטי שלי. תאמין לי יש לי מספיק עבודה.
המטרה היא לתת לאנשים את האפשרות לעבור ללינוקס. אני יודע עכשיו על חמישה אנשים (וזה בלי להתאמץ לשווק) שהיו שמחים לשלם לכזה איש לינוקס במקום לשלם לטכנאי שלהם.
אני רואה מעט מאד אנשים שהולכים לבן של השכן, רוב האנשים שאני רואה משלמים לטכנאי סכומים של כמה מאות שקלים כל מספר חודשים על פירמוט המחשב, ניקוי וירוסים וכל מיני בעיות אחרות.
היו כמה וכמה כאלו ששאלו אותי על דבר דומה בלינוקס ולא היה לי פתרון בשבילם ואז הבנתי שזו בעצם הבעיה של לינוקס היום.

אבל כמו שאני רואה מהתגובות שלא קיבלתי למייל שלי אני מבין שאין עניין בזה.
לצערי אנשים בארץ יודעים לדבר בפורומים אבל לעשות משהו כדי שלינוקס יתפתח...
זה לא שאין ידע בארץ, יש המון אנשים שיודעים לעבוד עם לינוקס ברמה מאד גבוהה, אבל לצערי חוץ מאשר לתת עזרה פה ושם בפורומים הם לא פעילים, לא בהצעות כמו שאני הצעתי (שגם יביאו להם כמה שקלים) ולא בפעילויות של עמותת המקור שלא יביאו להם שקלים אבל יביאו להם הנאה.
בקיצור הגיע הזמן להתחיל להתנדב.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ברנשלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 25/02/2002 · הודעות: 724 ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 09:27
נושא ההודעה:

נראה לי שיש כאן מקום למספר פעולות:
1. ריכוז של כל הטכנאים (הכוונה לטכנאי PC) שיודעים ומעונינים להתקין לינוקס, כך שלקוח שמעונין בכך, יוכל למצוא אחד בקלות. אפשר לעשות את זה ע"י אתר חדש שירכז את הנושא, או ע"י פניה לאתר קיים (כדוגמת דפי זהב) והוספת הסווג (או מילת מפתח).

2. אירגון של מערך הדרכות לטכנאים. אין לי מושג האם מערך כגון זה צריך להיות חינמי, בתשלום או בטובות הנאה (נניח - כל מי שמגיע לקורס, מתחייב לתת הנחה של X% ללקוחות שמשתמשים בלינוקס או להעביר בעצמו אחד מהשיעורים), ואיזה גורם יתרום מקום, פרסום (צריך להגיע לקהל יעד שיתכן שיהיה מעונין מאד, אבל לא גולש כברירת מחדל לאתרי ופורומי לינוקס).

3. ארגון מערך תמיכה לטכנאים. גורם שטכנאי שנתקל בבעיה לא ידועה יכול להגיע אליו (טלפונית, יתכן שהוא זקוק לתשובה כאשר הוא באתר הלקוח). כאן אני לא יכול לצפות מאיש שיעשה את זה בהתנדבות, וצריך לראות איזה מנגנון יוכל לספק פיצוי בלי לכבול את הטכנאים (העצמאיים) לתחושה ש"מסדרים אותם".

בעקר בעקבות ההתמרמרות של טכנאי PC בשנתיים האחרונות על המדיניות של מיקרוסוףט, נראה לי שיש כאן פוטנציאל כלשהו.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
whoisaאורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 09:45
נושא ההודעה:

אתה יודע מה, אם אתה יכול לרכז מספר גדול של אנשים שרוצים להתקין לינוקס אני בטוח שלא תיהיה לך בעיה למצוא כמה אנשים שיהיו מוכנים לעשות זאת בתשלום או בהתנדבות. תראה שיש ביקוש, כבר תמצא מי שיספק אותו.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
ברנשלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 25/02/2002 · הודעות: 724 ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 10:23
נושא ההודעה:

whoisa :
אתה יודע מה, אם אתה יכול לרכז מספר גדול של אנשים שרוצים להתקין לינוקס אני בטוח שלא תיהיה לך בעיה למצוא כמה אנשים שיהיו מוכנים לעשות זאת בתשלום או בהתנדבות. תראה שיש ביקוש, כבר תמצא מי שיספק אותו.

לא דיברתי על ריכוז, דיברתי על שתי קבוצות שונות:
1. אנ"ש - שכיום עובדים במשרות אחרות, וישמחו להתקין גם לינוקס במסגרת העבודה - שכיום לקוח פונטציאלי שרוצה לינוקס לא יודע לפנות אליהם.
2. טכנאי מחשבים שעובדים כיום עם חלונות (לא תמיד התקנות חוקיות) שישמחו לדעת איך לתמוך גם בלינוקס. לדעתי אפשר לנסות ולבדוק בפורומים של טכנאי מחשבים מה תהיה ההיענות לקורסים מעין אלו, אבל קודם - לבדוק האם אנחנו יכולים להעביר אותם, מה המשמעות והעלויות.
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 11:44
נושא ההודעה:

אני חושב שצריך להרחיב את הרעיון, לא רק התקנות של לינוקס אלא גם התקנות של תוכנה חופשית.
יש שוק מאד גדול של חברות / אנשים שמחפשים עזרה בהתקנות והדרכות של תוכנות כאלה (כמו אופן אופיס ועוד).
זה בסדר גם אם ההתקנות יהיו על וינדוס (בכל זאת זה שוק הרבה יותר גדול), וזה ימשך אנשים בסופו של דבר לפתרונות חופשיים כמן לינוקס.

מה דעתכם?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
can_not_loseלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 08/11/2002 · הודעות: 908 · מיקום: רצילה ליה!
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 12:06
נושא ההודעה:

אני חושב ...שכדי לגשת לדבר הזה בצורה קצת שונה ..
1)הטכנאי יתמוך בכל מערכות הפעלה .
אבל לרשום בפירסומים הסבה של מחשבים ישנים למערכת הפעלה לינוקס מתקדמת במינימום דירוג.

2) הסבת מחשבים ישנים למערכת מולטימדיה מתקדמת סלונית בעלות מינמלית

שהיה בהצלחה !
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 12:56
נושא ההודעה: Re: קבוצת טכנאי לינוקס

OriIdan :
אחת הבעיות שמונעות חדירה של לינוקס לשולחן העבודה הביתי היא שאנשים רבים אינם יודעים או רוצים להתעסק עם המחשב שלהם.
דווקא לאנשים כאלו לינוקס יכולה להתאים שהרי לינוקס דורשת מעט מאד תחזוקה ואין בה וירוסים ואין בה תוכניות ריגול וכד'.

הרעיון שלי הוא להקים צוות של "טכנאים" שיודעים להתקין ולתמוך בלינוקס על כל הבטי שולחן העבודה שלו.
אותם "טכנאים" ילכו לבית הלקוח, יתקינו לו לינוקס ויתנו הדרכה כיצד להשתמש במערכת.
העבודה כמובן בתשלום.

אני מוכן לארגן את הרשימה של הטכנאים ולפרסם אותה באינטרנט בכל מני אתרים.

אז כל מי שמעוניין ויכול לעשות את זה, שישלח לי מייל עם הפרטים שלו (כולל אזור בארץ), המחיר שהוא היה רוצה להתקנה בסיסית והמחיר לשעת תמיכה\הדרכה בטלפון או בבית הלקוח.

לי יש כבר מספר אנשים באזור המרכז שהיו שמחים לשלם עבור שירותים כאלו. לי פשוט אין את הזמן לתת שירותים כאלו. גם כך אני עמוס מעל ומעבר בעבודה עם לינוקס.


הקביעה כי בלינוקס אין וירוסים הינה מוטעית ולא נכונה!
די לשוטט באתרי לינוקס על מנת לקרוא כי קיימים מאות וירוסים וסוסי טרוייאנים הקיימים עבור לינוקס.
ההמלצה החד משמעית הינה להשתמש באנטי וירוס ללינוקס.
לצערי, קיימת בקרב משתמשי לינוקס בורות או נסיון להתעלם מעובדות אלו וכל זאת לעיתים מתוך מחשבה הזוייה כי לינוקס מוגנת ב 100% מפני וירוסים.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 13:21
נושא ההודעה: Re: קבוצת טכנאי לינוקס

Anonymous :
OriIdan :
אחת הבעיות שמונעות חדירה של לינוקס לשולחן העבודה הביתי היא שאנשים רבים אינם יודעים או רוצים להתעסק עם המחשב שלהם.
דווקא לאנשים כאלו לינוקס יכולה להתאים שהרי לינוקס דורשת מעט מאד תחזוקה ואין בה וירוסים ואין בה תוכניות ריגול וכד'.

הרעיון שלי הוא להקים צוות של "טכנאים" שיודעים להתקין ולתמוך בלינוקס על כל הבטי שולחן העבודה שלו.
אותם "טכנאים" ילכו לבית הלקוח, יתקינו לו לינוקס ויתנו הדרכה כיצד להשתמש במערכת.
העבודה כמובן בתשלום.

אני מוכן לארגן את הרשימה של הטכנאים ולפרסם אותה באינטרנט בכל מני אתרים.

אז כל מי שמעוניין ויכול לעשות את זה, שישלח לי מייל עם הפרטים שלו (כולל אזור בארץ), המחיר שהוא היה רוצה להתקנה בסיסית והמחיר לשעת תמיכה\הדרכה בטלפון או בבית הלקוח.

לי יש כבר מספר אנשים באזור המרכז שהיו שמחים לשלם עבור שירותים כאלו. לי פשוט אין את הזמן לתת שירותים כאלו. גם כך אני עמוס מעל ומעבר בעבודה עם לינוקס.


הקביעה כי בלינוקס אין וירוסים הינה מוטעית ולא נכונה!
די לשוטט באתרי לינוקס על מנת לקרוא כי קיימים מאות וירוסים וסוסי טרוייאנים הקיימים עבור לינוקס.
ההמלצה החד משמעית הינה להשתמש באנטי וירוס ללינוקס.
לצערי, קיימת בקרב משתמשי לינוקס בורות או נסיון להתעלם מעובדות אלו וכל זאת לעיתים מתוך מחשבה הזוייה כי לינוקס מוגנת ב 100% מפני וירוסים.


אני גולש הרבה שעות באתרי לינוקס בשבוע, כבר יותר משנה, ואף פעם לא ראיתי שמישהו נתקל בווירוס.
בפורומים של symbian שגלשתי בהם כמה חודשים עד שנמאס לי- ראיתי ועוד איך, בווינדוס זה ברור, אבל בלינוקס אף פעם לא שמעתי על ווירוסים/spyware או כל דבר אחר.
ואם מישהו מתקין דברים רק מהמנהל חבילות (מה שהרוב עושים) אז אין בכלל סיכוי שמשהו כזה יתקין את עצמו, אז גם תכנית זה לא אפשרי..

אז על מה אתה מדבר?
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 14:31
נושא ההודעה: Re: קבוצת טכנאי לינוקס

Anonymous :
OriIdan :
אחת הבעיות שמונעות חדירה של לינוקס לשולחן העבודה הביתי היא שאנשים רבים אינם יודעים או רוצים להתעסק עם המחשב שלהם.
דווקא לאנשים כאלו לינוקס יכולה להתאים שהרי לינוקס דורשת מעט מאד תחזוקה ואין בה וירוסים ואין בה תוכניות ריגול וכד'.

הרעיון שלי הוא להקים צוות של "טכנאים" שיודעים להתקין ולתמוך בלינוקס על כל הבטי שולחן העבודה שלו.
אותם "טכנאים" ילכו לבית הלקוח, יתקינו לו לינוקס ויתנו הדרכה כיצד להשתמש במערכת.
העבודה כמובן בתשלום.

אני מוכן לארגן את הרשימה של הטכנאים ולפרסם אותה באינטרנט בכל מני אתרים.

אז כל מי שמעוניין ויכול לעשות את זה, שישלח לי מייל עם הפרטים שלו (כולל אזור בארץ), המחיר שהוא היה רוצה להתקנה בסיסית והמחיר לשעת תמיכה\הדרכה בטלפון או בבית הלקוח.

לי יש כבר מספר אנשים באזור המרכז שהיו שמחים לשלם עבור שירותים כאלו. לי פשוט אין את הזמן לתת שירותים כאלו. גם כך אני עמוס מעל ומעבר בעבודה עם לינוקס.


הקביעה כי בלינוקס אין וירוסים הינה מוטעית ולא נכונה!
די לשוטט באתרי לינוקס על מנת לקרוא כי קיימים מאות וירוסים וסוסי טרוייאנים הקיימים עבור לינוקס.
ההמלצה החד משמעית הינה להשתמש באנטי וירוס ללינוקס.
לצערי, קיימת בקרב משתמשי לינוקס בורות או נסיון להתעלם מעובדות אלו וכל זאת לעיתים מתוך מחשבה הזוייה כי לינוקס מוגנת ב 100% מפני וירוסים.


ראיתי שרתי Exchange מעודכנים שנידבקו בוירוסים,
ראיתי שרתי ISA שנידבקו,
תחנות עבודה מבוססות XP או חלונות 2000, אני בספק אם ישנן כאלו שאינן נגועות בוירוסים או שער מרעין בישין,
שרתי MSSQL? מישהו אמר Code Red?

אבל מעולם, כן מעולם לא ראיתי שרת לינוקס שנידבק בוירוס.

נכון שהמשפט מעל אינו הוכחה, אבל לצאת בהמלצה חד משמעית שצריך אנטי וירוס בלינוקס נשמע לי כמו אחת ההמלצות ההזויות ביותר.

יותר מזה, אני ממליץ לכל מי שמוכן להקשיב לא להתקין אנטי וירוס אפילו על חלונות. כולם (!) נידבקים מתי שהוא. בלי אנטי וירוס המחשב מתפקד כמו שצריך עד לאותו רגע, עם אנטי וירוס הופכים כל מחשב על לגרוטאה.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
nadavvinלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 08/12/2003 · הודעות: 7066 ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 16:11
נושא ההודעה:

ציטוט:

הקביעה כי בלינוקס אין וירוסים הינה מוטעית ולא נכונה!
די לשוטט באתרי לינוקס על מנת לקרוא כי קיימים מאות וירוסים וסוסי טרוייאנים הקיימים עבור לינוקס.
ההמלצה החד משמעית הינה להשתמש באנטי וירוס ללינוקס.
לצערי, קיימת בקרב משתמשי לינוקס בורות או נסיון להתעלם מעובדות אלו וכל זאת לעיתים מתוך מחשבה הזוייה כי לינוקס מוגנת ב 100% מפני וירוסים.


באמת???

אפשא קישורים שיצדיקו את טענתך?

אם הם מופיעים כל כך הרבה אז בטח יהיה לך מאוד פשוט להביא כמה.

_________________
הבלוג שלי
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם Yahoo Messenger מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 16:22
נושא ההודעה:

אני עובד עם חלונות XP מיום יציאתה לאור ומעולם לא נדבקתי בוירוס! אחת הבעיות של משתמשי חלונות הינה תחזוקה ירודה או שימוש באנטי וירוס גנוב אשר פג תוקפו מבלי שישימו לב.
אנו מורידים קבצים ומשתמשים בכל תוכנת שיתוף אפשרית והמחשב נשאר נקי.
לגבי לינוקס, קרה לי בעבר שנדבקתי בוירוס על סימפלי מפיס. אם תחפש בגוגל תמצא באתרי לינוקס כתבות על וירוסים בלינוקס. כמובן שלא כל אחד נדבק. יש כאלו אשר מפעילים חלונות ללא אנטי וירוס ואינם נדבקים. הכל תלוי בהרגלי הגלישה ובחומר שהנך מוריד למחשב.
כמובן שבמערכות ההפעלה מקינטוש ולינוקס קיימים וירוסים אך בהשוואה לחלונות מספרם נמוך ביותר. הכל יחסי. בסופו של דבר חלונות הינה הנפוצה ביותר וגם שנואת נפשם של האקרים רבים.
מי שמחפש לפגוע יעשה זאת על מערכת הפעלה נפוצה ביותר ואשר בה באופן יחסי קל יותר לפתח וירוסים. האקר טוב ימצא כל דרך לפגוע בכל מערכת הפעלה.
http://www.desktoplinux.com/articles/AT3307459975.html
קראו כאן.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
oyagevלא בפורום כעת ת.הצטרפות: 19/10/2002 · הודעות: 158 ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 16:25
נושא ההודעה:

ציטוט:
יותר מזה, אני ממליץ לכל מי שמוכן להקשיב לא להתקין אנטי וירוס אפילו על חלונות. כולם (!) נידבקים מתי שהוא. בלי אנטי וירוס המחשב מתפקד כמו שצריך עד לאותו רגע, עם אנטי וירוס הופכים כל מחשב על לגרוטאה.


מצטרף בחום להמלצה!!!
בכל שנותי בווידוס לא היה לי אנטיוירוס. המחלות היחידות היו אותם spyware'ים וכל מני רעות כאלו שאנטיוירוס בכלל לא מוצא ועוצר.
חברה שלי כבר שנה שלישית עם ווינדוס ובלי אנטיוירוס. פשוט מיותר.
(זה שהיא לא על לינוקס זה כישלון אישי ואני לוקח את כל האחריות)

_________________
Ubuntu 6.10 "Edgy"
Beryl moves...
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית ביקור באתר המפרסם  
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
אורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 16:32
נושא ההודעה:

אחת הבעיות הכאובות בלינוקס הינה החיבור לאינטרנט ולרשת אלחוטית. דבר זה מונע ממני להתקין לינוקס לחברים או להמליץ על לינוקס. לי באופן אישי נמאס לתמוך במשך שעות - דבר אשר לעיתים גם מחייב ביקור אצל המשתמש על מנת לסדר את כל הנושאים אשר בחלקם קיימת אפשרות לטפל בבעיות באופן אשר פותר את הבעייות. כאשר מדובר במחשבים אשר נמצאים אצלי בבית אזי, אין בעייה. כפי שאמרתי, הרבה דברים די פתירים. לא כל משתמש מסוגל להתמודד עם בעיות במחשב ובלינוקס לעיתים הדבר מורכב בהרבה מאשר בחלונות.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
משתמשאורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 17:34
נושא ההודעה: תמיכה בלינוקס פשוטה יותר מאשר תמיכה בחלונות

פשוט, לחלק מהאנשים יש מושג קלוש לגבי תחזוקת חלונות, אז הם די מסתדרים לבד. רוב מערכות חלונות פשוט לא מתחוזקות כראוי.

ניתן לתמוך מאוד בקלות בלינוקס באמצעות reverse tunnel. מרגע שמערכת מוגדרת כמו שצריך ובהתאם ללקוח, אני לא חושב שצריך הרבה תמיכה.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
זוז לא מחובראורח · ·
 

הודעה פורסם: 10/02/2007 - 17:59
נושא ההודעה:

כמו שנכתב מעלי, דווקא תמיכה מרחוק בלינוקס הרבה יותר פשוטה לאחר שהותקן האינטרנט.
פשוט מגדירים חשבון ב no-ip, מתקינים ללקוח את הלקוח ומתחברים אליו ב SSH. הרבה יותר נוח ומהיר מהאלטרנטיבות בחלונות.
אם רוצים מכל סיבה שהיא לתמוך דרך ממשק גרפי אז אפשר גם ב VNC (שמותקן מראש על רוב ההפצות) או ב SSH עם X tunneling (שלדעתי עובד יותר נוח).
בכל מה שקשור במסוף שלוקח יותר מדי זמן ואין לי כח להשאר מחובר עד שיסתיים או שחיבור הרשת אמור להתנתק תוך הרצת הפקודה אני פועל בתוך screen.
מעבר להסבר התיאורטי, אני אישית נותן עזרה מדי פעם לכל מני מקורבים ובלינוקס בפועל הרבה יותר מהיר וקל לי.
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
aviram לא מחובראורח · ·
 

הודעה פורסם: 12/02/2007 - 21:04
נושא ההודעה:

אורי, בזמנו ביררתי לגבי תמיכה בתשלום עבור סבא שלי (משתמש אובונטו טרי) וקיבלתי 2 פניות מאנשים באזור רמת גן ששיחה קצרה איתם הראתה לי שהם בהחלט מבינים עניין.
אני אשלח לך בהודעה פרטית את הפרטים שלהם.

אגב, לאותם מגיבים שטוענים שאין סיכוי לתמיכה בתשלום, לא ברור לי מי לדעתכם תומך במשתמשים חדשים בחלונות - סבא שלי היה מזמין טכנאי כל שני וחמישי לנקות ספייוורים, להחזיר את דף הבית למקור, לתקן את הבעיות באאוטלוק, וסתם להסביר לו למה המחשב שלו "השתגע". באובונטו יש בעיות, ולמשתמש חדש לא קל לעבוד בלי "רשת בטחון" של מומחה קרוב, אבל לפחות הוא לא יכול לעשות נזק (כי אין לו הרשאות) ולא צריך לדאוג לוירוסים/רוגלות. כמות שעות הטכנאי מאז התקנת אובונטו ירדה פלאים.

למגיב שהזכיר את האנטי-וירוס ללינוקס, כיוון שנתתי הרצאה על וירוסים בלינוקס בכנס הגו-לינוקס הראשון, אני מרגיש מספיק מוסמך כדי לספר לך שהוירוסים בלינוקס הם עדיין ברמת התיאורטית. לא ידוע על אף וירוס שתוקף עמדות קצה (שאינם שרתים), אבל באמת שמעתי שאם שמים עותק של מקאפי אנטי-וירוס מתחת למקלדת זה עוזר נגד שפעת - תנסה וספר לנו איך זה עובד לך.

- אבירם
 
   
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
bit ת.הצטרפות: 27/09/2003 · הודעות: 498 ·
 

הודעה פורסם: 12/02/2007 - 23:19
נושא ההודעה:

1. יוזמה מבורכת. מוכן להצתרף.
טכבאי מחשבים, של מכללה. יש לי נסיון של בערך 7-8 שנים בלינוקס (התחלתי פעם אם RH6.0). אני גר בפתח תקווה ועובד ברמת אביב.
054-6871118
גריגורי
2. היה לי רעיון דומה פעם
http://www.whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=23666&highlight

_________________
Gri
 
 צפיה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ ביקור באתר המפרסם מספר ICQ 
תגובה  עם ציטוט חזרה למעלה
חזרה לתוכן הדיון
הצגת הודעות מלפני:     
מעבר אל:  
כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
תגובה לנושא
צפיה בנושא הבא Printable version התחבר כדי לבדוק הודעות פרטיות צפיה בנושא הקודם
PNphpBB2 © 2003-2004 

תוכן הדיון

  1. OriIdan
  2. SilverStrike
  3. אורח [whoisa]
  4. אורח [משתמש]
  5. Xcute
  6. אורח [זוז לא מחובר]
  7. גונן
  8. אורח
  9. JuNKiE
  10. אורח [זוז לא מחובר]
  11. OriIdan
  12. napo
  13. אורח
  14. hary_i
  15. ברנש
  16. אורח [whoisa]
  17. ברנש
  18. אורח
  19. can_not_lose
  20. אורח
  21. אורח
  22. אורח
  23. nadavvin
  24. אורח
  25. oyagev
  26. אורח
  27. אורח [משתמש]
  28. אורח [זוז לא מחובר]
  29. אורח [aviram לא מחובר]
  30. bit
  31. ארתיום
  32. MBD
  33. אורח [האורח הנוסף]
  34. OriIdan
  35. SilverStrike
  36. hary_i
  37. אורח [Infernal]
  38. אורח
  39. lior155
  40. אורח
  41. elialum
  42. גונן
  43. elialum
  44. אורח
  45. hq4ever
  46. אורח [צפריר]
  47. OriIdan