ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkMySQL מסייגת את רשיון ספריות הלקוח

published at 18/03/2004 - 11:11 · ‏פורסם mksoft · ‏tags חדשות · שלח לחברידידותי למדפסת
חדשות עם המעבר לגרסה 4 של בסיס הנתונים, MySQL שינו את רישוי של ספריות הלקוח שלהן ל-GPL (בגרסאות הקודמות הן היו LGPL). לטענת החברה, מהלך זה בא לאחר שחברות ניצלו את רשיון ה-LGPL וכללו את השרת עצמו (שהוא תחת רשיון דואלי, GPL ומסחרי) במוצריהן, וטענו שאינן זקוקות לרשיון מסחרי של בסיס הנתונים.

אך מהלך זה גרם לבעיות אחרות, במיוחד עם שותף קרוב של בסיס הנתונים אשר משמש עימו בצוותא במקרים רבים - PHP, ליצירת הצרוף הפופולרי LAMP (לינוקס, MySQL, PHP ו-Apache). ל-MySQL יש מעמד מיוחד בקהילת ה-PHP, שלהבדיל מתמיכתו בבסיסי נתונים אחרים, מפיץ את ספריות הלקוח של MySQL יחד עם הקוד שלו. פעולה זו נמנעה עקב השינוי ברישוי ספריות הלקוח (רשיון ה-PHP הוא קוד פתוח, אך אינו תואם GPL).

מהלך זה גרם למפתחי PHP להסיר את ספריות הלקוח של MySQL מהחבילה שלהם, ובגרסה הבאה שתצא (5) ישולב בסיס נתונים אחר - SQLite.

השינוי ברשיון הוסיף "פטור" ל-PHP, שיאפשר להם להמשיך ולהפיץ את ספריות הלקוח. אנדי גוטמנס, סגן נשיא ב-Zend, ציין שהשינוי מעודד, אך הם ממשיכים לעבוד עם MySQL על נקודות בעייתיות נוספות.

יש לציין שהשינוי ל-GPL גרם בעיות לחברות נוספות, כגון RedHat, שנאלצה להסיר את הגרסה החדשה מהבטא של RHEL3, מאחר ולא יכלה להמשיך ולהפיץ את החבילה עקב בעיות רישוי עם חבילות אחרות.


קישורים:

silicon.com, MySQL lifts restrictive licensing terms

האם PHP5 תגשים את יעדיה ?, ווטסאפ
 

קישורים רלוונטיים

MySQL מסייגת את רשיון ספריות הלקוח | כניסה / יצירת מנוי חדש | 3 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
הצרוף LAMP הינו Linux, Apache, MySQL, Perl/PHP/Python\ (ניקוד: 1)
ע"י shlomif ב 18/03/2004 - 13:02

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://t2.technion.ac.il/~shlomif/

הצרוף LAMP עומד עבור Linux, Apache, MySQL ו- Perl/PHP/Python ולא PHP בלבד. זה מרגיז אותי כל פעם שאנשים אומרים שזה PHP בלבד, כי זה מראה כאילו PHP היא האלטרנטיבה היחידה הרצינית לפיתוח אפליקציות ווב מבוססות קוד פתוח, שזה לא נכון. גם כבודן של פרל, פייתון, רובי, Tcl, וכן הלאה במקומן מונח.

למידע נוסף ראו את הדף המסביר מהו LAMP באתר OnLamp.com


[ השב לזאת ]

Re: הצרוף LAMP הינו Linux, Apache, MySQL, Perl/PHP/Python\ (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 18/03/2004 - 23:22
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il
על מה אתה מתרגז ? בכל מקום שראיתי (וראיתי המון כאלה) זה מתייחס ל-PHP (וזה גם המודול הפופולרי ביותר ל-apache). בדף שאתה מקשר אליו כתוב גם שה-P יכול להיות Ruby, ה-M יכול להיות PostgreSQL, לאתר יש גם מדור של BSD, שלא קשור בכלל ל-L. בקיצור, הוא לא אומר כלום, ולא מהווה אינדיקציה.

נניח שעל Apache אין ויכוח, ונריץ חיפוש ב-google על Apache ו-LAMP, תראה כמה מהתוצאות מתייחסות ל-PHP וכמה לאחרות:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=LAMP+apache&btnG=Google+Search

בתכלס, חוץ מ-OnLAMP כולם מתייחסים ל-PHP

[ השב לזאת ]

האקר == פורץ מחשבים(ניקוד: 1)
ע"י shlomif ב 16/04/2004 - 14:45
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://t2.technion.ac.il/~shlomif/


אם כך בוא נגיד שהאקר הינו פורץ מחשבים, שזה מה שרוב האנשים חושבים שמשמעות הביטוי וזהו השימוש הכי נרחב שנעשה לביטוי הזה בתקשורת. מה זה משנה שהמשמעות המקורית של הביטוי היא מישהו שמאוד מתעניין במחשבים, אוהב לתכנת וכו, (ובדיעבד גם עם האקרים של תחומים אחרים.) וגם מה זה משנה שרוב האנשים שמזהים את עצמם בתור האקרים אינם פורצי מחשבים. האקר בתור פורץ מחשבים זו המשמעות שתפסה ולכן צריך לדבוק בה.




ברצינות עכשיו. הפעם הראשונה ששמעתי את הביטוי הייתה כאשר האתר OnLAMP.com הוקם ובהכרזה הזאת עם הצירוף Linux, Apache, MySQL ו- Perl/PHP/Python. זאת המשמעות המקורית של הביטוי, והמשמעות שלו היא שמדובר בסביבת פיתוח לווב שמבוססת לחלוטין על טכנולוגיות קוד-פתוח. עצם העובדה שאנשי ה-PHP עשו מחטף על הביטוי כדי שיחשבו שהם הטכנולוגיה היחידה המתקבלת על הדעת בקונפיגורציה זאת, לא משנה את המשמעות המקורית שלו, שיש לדבוק בה אם רוצים שכבודן של הטכנולוגיות האחרות יהיה במקומן מונח.




וכן. L אינו לינוקס בלבד. A אינו Apache בלבד ו-M אינו MySQL בלבד. בו אתן לך דוגמא קיצונית: אם אתה מריץ אפליקציה של Apache, MySQL ו-PHP על FreeBSD, האם אי אפשר לקרוא לזה LAMP? מה כבר איכפת לקונפיגורציה הזאת שהיא רצה על FreeBSD ולא על לינוקס? אותו דבר אפשר גם לטעון לגבי PHP ו-Perl.




[ השב לזאת ]