ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkXAML/XUL, Avalon/Gecko, Indigo/Necko?

published at 10/12/2003 - 13:27 · ‏פורסם dittigas · ‏tags מוזילה · שלח לחברידידותי למדפסת
מוזילה הדימיון בין לונגהורן וטכנולוגיות שונות המשולבות במוזילה (כפלטפורמה) גדול מכפי שאפשר היה לנחש אולי בהתרשמות ראשונה. האתר DevX עורך השוואה כזו בין המודולים השונים של מוזילה: XUL, Gecko, Necko והתואמים שלהם בלונגהורן: XAML, Avalon ו-Indigo.

התרשמות של קורא באתר MozillaZine:

"The fact that Microsoft has adopted XAML really is a validation that XUL was the right direction to go. Once again MS takes what is out there, changes it slightly to make it it's own, and then grafts it into Windows in a proprietary way. This behavior pattern is predicatable as clockwork for MS."


אבל הדימיון לא מסתיים באלמנטים ארכיטקטוניים. השוואה, צד בצד של קוד שמבצע מטלות שונות בשתי הפלטפורומות מציג אף הוא דימיון מעניין ולא רק ברמת ה-XML לרינדור מסכים, או כמו שאומר הכותב:


"Microsoft has no monopoly on Longhorn features. For example Avalon's vector rendering engine is neither unique nor even innovative. Technologies like Flash, Shockwave, PDF, and PostScript all use vector engines today. In fact, all platforms already perform vector processing for restricted tasks such as rendering modern fonts. XAML isn't a new idea either. Announcements of XML interfaces for various technologies have already begun, and are only likely to increase."


מקור: MozillaZine, Comparing the Architectural Principles of Microsoft Longhorn and Mozilla

קישורים

ווטסאפ, "GOOEY": עוד על XUL vs. XAML
ווטסאפ, XUL vs. XAML
 

קישורים רלוונטיים

XAML/XUL, Avalon/Gecko, Indigo/Necko? | כניסה / יצירת מנוי חדש | 2 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: XAML/XUL, Avalon/Gecko, Indigo/Necko? (ניקוד: 1)
ע"י ik_5 ב 10/12/2003 - 18:47

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
אני מקווה שזה לפחות יוליד יכולת לעבוד סוף כל סוף בצורה מסודרת עם כל הדפדפנים בכתיבה אחת של אתר ולא כל הזמן לכתוב הרבה סוגי קוד לכל דפדפן (בייחוד של מיקרוסופט) שלא עומדים בתקנים וכל גרסה שונה מהשנייה...

[ השב לזאת ]

Re: XAML/XUL, Avalon/Gecko, Indigo/Necko? (ניקוד: 1)
ע"י mksoft (meir@mksoft.co.il)
ב 11/12/2003 - 10:15
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://mksoft.co.il
קשה לי להאמין. כמו שקראת כאן (לפחות מבחינת XUL/XAML), MS מפתחת גרסאות משלה לדברים שכבר קיימים ועובדים בשטח. אפשר להיות בטוחים שזה לא יהיה תואם.

[ השב לזאת ]